LA PERCEPCIÓ DE LA FORMA – LLEIS DE LA GESTALT

  • Llei de la bona forma – afirma la tendència en l’experiència perceptiva d’interpretar les formes de la manera més simple possible.
  • Llei del tancament – La nostra ment afegeix els elements o fragments que manquen per a completar una forma coneguda o una figura que reconeixem com un objecte familiar.
  • Llei de la figura i el fons:  Les formes ben delimitades i tancades per un contorn es perceben com “figures” i la resta pren el paper de fons.

Llei de la semblança –

La nostra ment relaciona i agrupa inconscientment els elements semblants. La semblança en la forma, la grandària, el color o la brillantor dels elements d’una escena fa que instintivament els percebem com un grup unitari.

  • Llei de la proximitat – L’agrupament parcial o seqüencial dels elements que estàn més propers.
  • Llei de continuïtat – La ment continua un patró formal, fins i tot després que aquest  desaparegui.
  • Llei del moviment: Diversos elements que segueixin un moviment comú seràn percebuts com una unitat, com un grup propi.
  • Llei de la simetria – Les figures o elements que es troben en relació de simetria són percebuts com una sola figura o entitat, més que no pas com dos elements separats.
  • Llei del contrast: La percepció d’un objecte concret dintre d’un conjunt d’elements es veu molt potenciada si es donen efectes de contrast, diferència de color, grandària, brillantor… Aquest tipus de diferències o contrast provoquen un cert impacte visual, que fa que siguin percebuts individualment.

Llei de la tridimensionalitat: El nostre cervell només interpreta una figura com quelcom tridimensional si apareixen d’una manera clara els elements que indiquen profunditat. Si no és així, el nostre cervell preferirà entendre la imatge com una figura plana.

Aquesta entrada s'ha publicat en 3r ESO, Els Elements Visuals. Expressió gràfica., General i etiquetada amb , , . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Els comentaris estan tancats.